Vall d'Ebo

Distància: 10 km
Temps: 3 h 30 min
Dificultat: mitjana
Aquest itinerari comença des del cementeri de Tormos i a poc a poc anirem guanyant altitud per una preciosa senda que en molts trams està escalonada, passant entre els dos cims de la Serra Caval. A uns 45 minuts arribarem a un pou on hi ha una casa en runes, més avant trobarem diversos corrals enfondrats i voltats de bancals de secà abandonats des d'on es contempla tota la vall de Pego. A partir d'aquell punt, la senda comença a planejar per davall les pedres blanques fins arribar a uns bancals conreats on prendrem un pista forestal i, seguint-la trobarem un pal indicatiu on hi ha una senda que comunica amb el camí del barranc de l'Infern. Una vegada al camí, seguirem fins a la carretera de Pego-Ebo. En direcció a Ebo, a 500 metres a la dreta agafarem la pista forestal del Refugi de la Figuereta. Aviat veurem el senyal indicatiu de la direcció a Ebo, aquesta senda creua la carretera i arriba fins al barranc de l'Infern. Passarem per la font de Gili i arribarem a Ebo.

VARIANTE 2: EBO - ADSUBIA

Distància: 12 km
Temps: 4 h
Dificultat: mitjana
Des d'Ebo agafarem la carretera que va a Alcalà, a uns 500 metres ens desviarem per un camí a la dreta que seguint unes costeres pronunciades fins arribar en un corral des d'on es contempla tota la vall de Pego i L'Atzúvia; començant a baixar, més endavant s'acaba l'asfalt. Passarem per un pou de bona aigua, aviat trobarem la indicació de la senda que prendrem a mà esquerra i pujarem fins a la cruïlla de la carretera que puja al Xilibre. Seguint la carretera ens desviarem per una pista forestal a la dreta, intransitable per a vehicles, que transcorre per sota dels impressionants penya-segats del Xillibre en direcció al castell de La Vall de Gallinera. Arribarem en una cruïlla des d'on comença la senda que va a L'Atzúvia, però si volem visitar el castell prèviament haurem de demanar les claus al bar Sant Antoni de Pego. Seguint la senda de L'Atzúvia, a uns 10 minuts, arribarem a una terrassa; a la dreta, a prop d'una gran penya veurem la caputxa d'un pou d'on es pot beure. Seguirem baixant, serpentejant per la senda, fins que trobarem una caseta blanca on arriba la pista forestal que ens portarà a L'Atzúvia.

VARIANTE 3: ADSUBIA - PEGO

Distància: 8 km
Temps: 2 h 35 min
Dificultat: mitjana
Per començar aquesta ruta haurem de prendre el camí asfaltat que hi ha al final del carrer de La Font. Passat el barranc, el camí anirà a poc a poc prenent desnivell. Convé començar aquesta pujada amb tranquil·litat. A uns 30 minuts passarem per la font de les Mallaes on podrem calmar la set i recuperar forces. Aviat arribarem al Pla de Miserà. El pal indicatiu ens marca les direccions. Seguim per la carretera de l'esquerra. Després d'una forta baixada i diversos revolts, a l'esquerra comença la senda. En aquest punt cal anar amb molt de compte ja que a prop hi ha uns quants ruscs. Aquest tram de senda és molt bonic i transcórrer entre una pineda. Gairebé al final voreja diversos xalets fins que arriba a un camí asfaltat que ens mena fins al Calvari i el Passeig Cervantes de Pego.

2- SENDER DE LES VALLS

Distància: 37 km
Temps: 15 h
Dificultat: mitjana-alta
El sender comença en La Vall de Laguar, en la població de Fleix, agafant el camí que va cap al Llavador. Agafarem el sender dels famosos graons de pedra, que ens condueixen fins al fons del Barranc de l'Infern i tornen a pujar fins a les Jubees del Mig, continuant per aquest camí arribarem fins a un encreuament que ens tornarà a baixar fins al Barranc de l'Infern. Seguirem, passant per la Font del Gili, fins a La Vall d'Ebo. Després continuarem per la carretera de La Vall d'Alcalà, però abans tenim un desviament que ens baixarà a La Vall de Gallinera, travessant la vall per a pujar al cim de la Safor.

3- TRAVESSIA DEL MASSET

Distància: 3 km
Temps: 1 h
Dificultat: baixa
Aquesta senda és una de les més boniques de La Vall d'Ebo. És una travessia que ens enllaça La Vall d'Ebo amb el camí de la Figuereta, passant pel corral de Saorí. Començarem agafant el camí de la depuradora, que transcorre paral?lel al riu. Passant uns 100 metres de la depuradora, agafarem un camí de formigó a mà esquerra que travessa el riu i va a buscar la carretera Ebo-Pego. A uns 300 metres direcció a Pego veurem la indicació de la travessia del Masset, que pujant propera a les columnes de la llum arriba al corral del Saorí, bon lloc per a recuperar forces i contemplar La Vall d'Ebo. La senda comença a guanyar desnivell en un espectacular zig-zag, on podrem comprovar el treball realitzat pels nostres avantpassats, traçant un itinerari en una paret gairebé vertical. En arribar al pla, aviat veurem les ruïnes d'una caseta, més avant ens trobarem amb l'avenc estret, de 140 metres de profunditat, a la nostra dreta i travessant uns bancales arribarem al camí del Refugi La Figuereta.

4- SENDA DELS TOLLS

Distància: 6 km
Temps: 2 h
Dificultat: mitjana
Sortirem de La Vall d'Ebo, agafant el camí que va a la zona d'acampada, immediatament a la nostra dreta, travessant un pont, seguirem per un camí asfaltat, que ens condueix al Llavador i a la Font de Serra. Aquí podrem beure aigua fresca. Seguirem pel camí que puja per la dreta; al final de la costa passarem pel despoblat morisc de Serra. Més avant veurem un camí amb una cadena, seguirem per ell i abans d'arribar a una caseta agafarem el sender a la dreta, que endinsant-se per un petit carrascal, ens condueix fins al riu, ho travessarem vorejant el vessant riu dalt. Aviat arribarem a un replà on hi ha un gran pi, aquí comencen els tolls, que són diferents amaradors i diverses salts d'aigua cristal·lina. El sender continua empinant-se suaument, caminant paral·lelament al barranc, aviat arribarem a la carretera de La Vall d'Alcalà, a la nostra esquerra queda la Cova del Rull i a la nostra dreta tornarem a La Vall d'Ebo.

5- EBO- AVENCS- FIGUERETA- EBO

Distància: 8 km
Temps: 2 h 30 min
Dificultat: baixa
Eixirem d'Ebo pel camí que va vorejant per la dreta el barranc de l'Infern, prompte veurem el paratge de la font del Gili. Creuarem el barranc pel costat d'un corral i la senda arribarà, entre una pineda, fins a la carretera i la creuarà. Serpentejant arribarem al camí del Refugi La Figuereta. Cal parar atenció perquè a la nostra esquerra queda l'avenc ample, d'uns 55 metres de profunditat. Seguint el camí a l'esquerra, travessarem un tàlveg fins que arribarem al tossal Grau on tindrem una estupenda panoràmica de tota La Vall d'Ebo. Començarem a baixar fent zig-zag i ens desviarem a la dreta fins arribar a un camí asfaltat que ens menarà fins a la cruïlla de la carretera Ebo-Alcalà. A mà esquerra arribarem a Ebo.

6- ALTA RUTA DEL BARRANC DE L'INFERN

Distància: 13 km
Temps: 7 h
Dificultat: alta
Aquest és un recorregut que no està senyalitzat com tal, ja que en principi seguirem el PR-V43 i part del PR-V147. Sortirem des de La Vall d'Ebo pel camí de la depuradora, passarem per la Font del Gili i immediatament agafarem ja el sender del PR-V43, que continua per la part dreta del barranc. Creuarem i continuarem per la part esquerra, arribant fins a un antic corral, el sender aquí comença a guanyar altura, endinsant-se per una pinnada, fins a sortir a uns bancales d'ametllers i una caseta. Continuant pel camí arribarem a la carretera del Barranc de l'Infern. Continuant per la dreta, i després de 45 minuts de marxa, ens desviarem per una pista forestal que a uns 200 metres arriba a un replà on hi ha diversos corrals, una figuera i unes coscolles. Pel costat d'aquestes, comença la senda que ens du fins al fons del barranc, passant per la Font del Reinós. Quan arribem al fons del barranc, continuant cap a l'esquerra, a uns 300 metres, comencen els estrets del barranc, on podrem treure estupendes fotos. A partir d'aquí cal equipar-se i es requereix material adequat, així com experiència mínima en ràpel i escalada. Pegarem la volta i continuarem caminant pel llit del barranc amb una mica de cura, ja que anirem caminant per pedres i cants rodats que rellisquen. Gairebé al final, agafarem una pista forestal que passa per la Font del Gili i ens du fins a Ebo.

Ús de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres servicis i obtindre dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús. Al continuar amb la navegació entenem que s´accepta la nostra política de cookies.